W jaki sposób kontrolować czas pracy kierowców?

Pracy w transporcie międzynarodowym zawsze towarzyszyły przygody o których można byłoby opowiadać godzinami. Jest to zawód, w którym nigdy nie wiemy co nas czeka w trasie. Jednego dnia znajdujemy się na południu Europy, żeby drugiego znaleźć się na jej drugim końcu. Każdego dnia borykamy się z wyzwaniami, nowymi miejscami i ludźmi, którzy nie zawsze będą chcieli z nami współpracować. Jednak jesteśmy skazani na samych siebie i musimy poradzić sobie z przeróżnymi przeciwnościami losu. Jeśli jesteśmy młodymi ludźmi i zastanawialiśmy się nad podjęciem swojej pierwszej pracy, to na pewno takie zatrudnienie przypadnie nam do gustu. Nie musimy od razy wsiadać za kierownicę olbrzymiego zestawu. Możemy zacząć swoją przygodę za sterami busa plandeki. Jest to pojazd do którego kierowania nie potrzebujemy żadnych specjalnych uprawnień. Wystarczy, że będziemy posiadać prawo jazdy kategorii B i już możemy zacząć jeździć. W dzisiejszych czasach na portalach z ogłoszeniami o pracę znajdziemy wprost olbrzymią ilość ogłoszeń kierowaną nawet do ludzi bez doświadczenia. W całym naszym kraju brakuje na dzień dzisiejszy olbrzymiej ilości osób do pracy. Spowodowane jest to tym, że starsi ludzie masowo odchodzą na emeryturę, zaś młodzi wyjeżdżają na stałe za granicę. Jest to więc dla nas idealny moment na to, żeby zacząć jeździć w transporcie międzynarodowym. Przede wszystkim powinniśmy jednak poznać parę podstawowych zasad, które przydadzą nam się w pierwszej pracy. Na samym początku będziemy mieli problem z prowadzeniem dość dużego pojazdu. Bus do transportu międzynarodowego przystosowany jest do przewożenia nawet dwunastu euro palet. Z racji tego będzie on zdecydowanie szerszy i dłuższy niż pojazd z jakim mamy do czynienia na co dzień. Musimy zatem wiedzieć, że w ciasnych uliczkach zachowuje się on całkowicie inaczej niż osobówka. Nie możemy zatem kręcić kierownicą w miejscu, żeby nie doszło do sytuacji, że zabierzemy swoim bokiem jakiś pobliski znak drogowy. Dodatkowo powinniśmy znać chociażby podstawy języków obcych. Zdecydowanie przyda nam się język niemiecki oraz język angielski. Nie musimy jednak być poliglotami, wystarczy, że będziemy znać podstawowe zwroty. Musimy również zapoznać się z procesem wypełniania dokumentów przewozowych. Nigdy nie możemy zapomnieć o tym, żeby zabrać z załadunku, lub rozładunku naszego dokumentu CMR. Warto byłoby również zaznajomić się z tak zwaną książką kierowcy, do której wpisywać będziemy tygodniowy czas pracy kierowcy. W samochodach ciężarowych ten proces odbywa się automatycznie, ponieważ nasz czas jazdy rejestruje się na specjalną kartę. Jednak my prowadzić będziemy busa, który nie posiada tachografu. Niestety, jeżdżą przez Niemcy będziemy musieli przestrzegać ich przepisów i skrupulatnie zapisywać nasze godziny pracy. Pamiętajmy, że nie możemy spędzić za kółkiem więcej niż dziewięć godzin. Dodatkowo obowiązuje nas jedna przerwa pomiędzy. Przed wyjazdem w pierwszą trasę warto byłoby również zaznajomić się z tym jak działają pasy transportowe. To właśnie nimi będziemy spinać nasz każdy ładunek, żeby nie uległ on przemieszczeniu w trakcie jazdy. Pamiętajmy, że to my jesteśmy odpowiedzialni za jego prawidłowe zabezpieczenie. Z taką wiedzą możemy udać się na swoje pierwsze zakupy w trasę. Przed wyjazdem warto zaopatrzyć się w turystyczną kuchenkę na naboje gazowe. To właśnie dzięki niej będziemy w stanie codziennie przygotowywać sobie posiłki w trakcie przerwy od pracy. Jest ona na tyle poręczna, ze na pewno nie zajmie nam dużo miejsca w naszej kabinie. Dodatkowo w sezonie letnim wręcz musimy zaopatrzyć się w lodówkę turystyczną zasilaną z gniazda zapalniczki. To właśnie ona zagwarantuje nam utrzymanie świeżości naszych produktów przez wszystkie dni, które spędzimy w trasie. Nie oszczędzajmy na tym elemencie, ponieważ na pewno przyniesie nam on wiele korzyści. Nie możemy przecież pozwolić sobie na żadne zatrucie w już na samym początku naszej przygody z transportem międzynarodowym. Tak przygotowani możemy bezpiecznie wyruszyć w naszą pierwszą trasę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here