Pozyskanie nowego klienta jest kilkukrotnie droższe niż utrzymanie zdobytego wcześniej – warto wykorzystać tę informację! Przy pomocy odpowiednich technologii można zdobyć zaufanie dużej grupy klientów, a tym samym zwiększyć sprzedaż. Do najskuteczniejszych narzędzi należy system do zarządzania relacjami z klientem (ang. customer relationship management), w skrócie CRM. Co to dokładnie jest i jak może pomóc w rozwoju przedsiębiorstwa?
Cechy charakterystyczne systemu CRM
Podstawową właściwością systemu CRM jest gromadzenie danych związanych z relacją z klientem. Mowa między innymi o: preferencjach kupujących, przeprowadzonych transakcjach, produktach, z których korzysta dany klient. CRM przechowuje również dane kontaktowe do kontrahentów i kontaktów z nimi m.in. spotkań czy wiadomości e-mail.
Usługi Salesforce, dostarczane przez firmę Craftware, ułatwiają analizę i realizację najważniejszych procesów sprzedażowych. Platforma Salesforce to jedno narzędzie, które pomaga usprawnić wiele obszarów: od realizacji działań marketingowych, poprzez proces docierania do klienta, prowadzenia sprzedaży, na obsłudze kończąc. Implementacja tego narzędzia nie jest skomplikowana. Ponadto we wdrożeniu może pomóc Platynowy Partner Salesforce – firma Craftware, która oferuje także wsparcie w rozwoju i utrzymaniu systemu.
Wpływ na działalność firmy
Skuteczne wdrożenie CRM może prowadzić do zwiększenia przychodów firmy nawet o 42% – tak wynika z badań przeprowadzonych przez Insight Technology Group! Tego rodzaju efekty są możliwe dzięki:
- dokładnej analizie leadów (utraconych, pozyskanych i przetwarzanych),
- projektowaniu procesów,
- zgłaszaniu błędów,
- prognozowaniu sprzedaży,
- planowaniu działań marketingowych.
Wszystkie te działania wspiera CRM, więc – jak widać – jest to wielofunkcyjne narzędzie, oferujące znacznie więcej niż tylko przypomnienia o leadzie i podgląd wcześniejszych interakcji.
Zyskasz i Ty, i Twój klient
Klienci mają swoje indywidualne potrzeby – niektórzy potrzebują pomocy w podjęciu decyzji zakupowych, inni kładą nacisk na sprawną obsługę. Gdy dobrze poznamy ich oczekiwania, będziemy mogli je lepiej zaspokoić i zapewnić sobie ich zadowolenie oraz lojalność. Dobre relacje z klientem i znajomość jego potrzeb to szereg korzyści dla każdej firmy. Zdobywając wiedzę o przebiegu procesu sprzedaży czy wartości leadów, którą można przełożyć na lepszym zarządzaniu zespołem, zwiększamy zyski i szybciej osiągamy cele. Na wdrożeniu systemu CRM zyskują więc obie strony.