Pomysł na własny biznes w małej miejscowości.

Kiedy podejmujesz decyzję o otworzeniu działalności gospodarczej, okazuje się, że najważniejszą, a zarazem pierwszą sprawą jest pomysł.
Pomysł na własny biznes w małej miejscowości jest o wiele trudniejszy niż w dużych aglomeracjach. Wynika to z prostej przyczyny – im większe skupisko ludzkie, tym większe szanse na zainteresowanie potencjalnego klienta. Bardzo łatwo zaobserwować to można w miejscowościach o dużej popularności turystycznej, czy wypoczynkowej. Przechadzając się wśród porozstawianych, kolorowych straganów, patrzymy na często niskiej jakości produkty, czy wręcz krzykliwą tandetę i zadajemy sobie pytanie: jak to możliwe, że ktoś to w ogóle kupuje? Czy właścicielowi opłaca się zatrudniać pracownika, uiszczać wszelkie opłaty związane z prowadzeniem działalności gospodarczej i jeszcze na tym zarabia?!
Odpowiedź jest prosta: oczywiście tak! Wynika to właśnie z ilości ludzi odwiedzających taki kurort. Jeżeli w małej miejscowości człowiek otworzyłby taki kram, skazałby się na porażkę już na starcie. Inaczej jest, gdy jakimś produktem czy usługą zainteresuje się co setna osoba w małym skupisku ludzkim, a co innego, kiedy nasz stragan minie w ciągu godziny kilka tysięcy osób.
Dlatego też, to nie tylko pomysł na własny biznes w małej miejscowości jest najważniejszy, ale też realne spojrzenie na możliwości, jakie niesie ze sobą dana miejscowość. Przykładowo produkt kojarzony bardzo regionalnie ma mniejsze szanse na sukces poza regionem. Ważne jest też znalezienie „niszy” – czyli niewykorzystanej przestrzeni. Jeżeli w danej miejscowości są przykładowo dwie prosperujące pizzerie, to pomysł z otwarciem kolejnej jest raczej kiepski. Z drugiej strony można pomyśleć, że skoro mieszkańcy uczęszczają chętnie do tego typu restauracji, to może są spragnieni nowej restauracji o innym profilu kulinarnym, bądź po prostu lubią kuchnię włoską i warto rozszerzyć asortyment o makarony, sery czy inne artykuły silnie kojarzone z Włochami.
Trzeba też skupić się nad możliwościami jak największego zmniejszenia kosztów uzyskania przychodu. Nawet najbardziej trafiony pomysł czy wizja prowadzenia działalności gospodarczej obarczona jest wieloma obciążeniami finansowymi. Niewątpliwym atutem jest własne lokum. Jeżeli takowego nie posiadamy, musimy liczyć się z opłatami za wynajem czy dzierżawę. Często najemca potrafi zmienić zdanie i pozostajemy bez lokalu, co w przypadku biznesu stacjonarnego jest nie lada przeszkodą. Pamiętajmy, że wiele osób dokonuje w dniu dzisiejszym zakupów przez internet. Oczywiście jest to dobry pomysł na biznes, ale też niesie ze sobą ryzyko. Jest wiele firm i potentatów parających się sprzedażą internetową i bardzo ciężko jest „wbić” się na rynek. Jeżeli jakaś firma zamawia już od lat tysiące produktów od danego producenta, to wiadome jest, że otrzyma on atrakcyjniejszą propozycję cenową na ich zakup, niż osoba, która dopiero zaczyna przygodę z własnym biznesem. Dostawcy i kontrahenci to właśnie kolejny element, na który trzeba zwrócić uwagę.
Jeżeli zdecydujemy się na stacjonarną sprzedaż jakiegoś produktu, trzeba mieć na uwadze nasycenie rynku. Jeżeli sprzedajemy jakiś markowy produkt, po bardzo atrakcyjnej cenie, to oczywiście znajdziemy wielu zainteresowanych klientów i początkowa sprzedaż będzie wyglądała lepiej niż zadowalająco. Jednak z czasem, kiedy nasycimy danym produktem rynek, zainteresowanie tym produktem będzie gwałtownie spadać, a co za tym idzie nasze zyski. Dlatego też trzeba wszystko dokładnie przekalkulować. Wiadomo, że lepiej zarabia się na sprzedaży na przykład spodni niż pieczywa, ale niższe szanse są na to, że klient, który dzisiaj kupił spodnie wróci jutro po następne, natomiast ten, który kupił pieczywo prawdopodobnie nazajutrz dokona podobnego zakupu.
Wkraczając na drogę własnej działalności lepiej jest mieć na starcie niższe oczekiwania i być miło zaskoczonym niż ponieść spektakularną klapę. Zaletą miasteczek jest to, że w większości znamy zapatrywania swoich przyszłych klientów i łatwiej jest nam się zorientować w ich potrzebach. Należy to wykorzystać, żeby znaleźć pomysł na własny biznes w małej miejscowości.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here